Windows Live Mail / av teiltilol

• 1 svar
Windows Live Mail
2011-09-02 kl 13:41

Jag har ett problem med rubricerade ämne. Efter en del problem med hårddisk så var jag tvungen att importera mail till programmet från tidigare backup. Jag har efter detta upptäckt att storleken på sparade filer ökat från till att börja med 650 MB till 1,11 GB och att idag ha ökat till 2,11 MB. Jag har frågat leverantören vad jag gör åt detta men jag har ännu efter ett antal veckor ännu ej fått svar. Första frågan ställde jag 2010-01. Som jag förstår och har sett så har det blivit ett antal dubletter som jag inte vet hur jag tar bort. Jag försökte en gång men då försvann samtliga mail varför det var dags för import igen.
Det senaste problemet som de ännu ej löst är att om jag skickar t.ex. ett Word/Excel-dokument via de nöjligheter som finns i dessa så "hänger" sig mailprogrammet. För att komma igång igen så måste jag starta om datorn. Efter omstart och kontroll så visar det sig att mailet med innehåll skickats i normal ordning.
Finns det någon enkel förklaring till ovanstående. Jag har testat med att stänga av virushanteraren (Norton Internet Security) utan resultat. Jag har dessutom testat motsvarande med IncreadiMail utan problem. Där är det däremot problem med att importera alla mail och mappar från Windows Live Mail.
Till ovanstående kommer att i expllorer under fliken Sida så är det inte längre möjligt att nyttja "Skicka sida eller länk".

• 1 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Asus Padfone här i juni

3 kommentarer

Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter