3 kommentarer
Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.
Forum » Datorakuten/Mjukvara » Windows 95/98/Me/XP/Vista » Win7 - "programmet har slutat fungera"...
|
2010-10-27 kl 08:59
|
|
|
Hej, undrar om någon här i forumet känner till om mina datorproblem är typiska för Win 7 (x32) eller öh vet något om fenomenet "Programmet har slutat att fungera..."? Maskinen är en HP 530, 2GB minne och med validerat OS. Avast (free), Revo Uninstaller, Win Hjälp, Msn Messenger, samt ett flertal andra system- och tredjepartsprogram kraschar så fort jag aktiverar dem. Senaste Avast (avinstallerade det som låg på maskinen) och definitionerna togs hem, men låter sig inte återinstalleras. Installerade AVG (det gick) och skannade efter virus, men inget hittades. Har kört flera "rensningsprogram", Ccleaner, RegBooster, AdvancedSystemCare, SuperAntiSpyware, m.fl. men inget "konstigt" framkom. Disken är skannad med HdTune och inga skadade sektorer rapporterades. Datorn uppvisar inga andra tecken på instabilitet. |
|
|
2010-11-03 kl 09:31
|
|
|
Är det möjligt för dig att installera om Windows 7 ? Det verkar som att systemet är skadat. |
|
|
2010-11-17 kl 12:56
|
|
|
Hej Åge och tack för dina synpunkter. Och nej, det går inte att installera om systemet. Jag köpte maskinen begagnad och ingen skiva följde med. Alla hårdvarudrivare är relevanta och up to date, så där finns inget konstigt. Minnen och HDD är kontrollerade och där finns heller inget avvikande. Maskinen har funkat kanon i ett drygt halvår, tom. Sims2 har körts utan problem av en av mina döttrar. Även jag tror att det är något systemfel varför jag nog tänker blåsa detta och installera XP. Det funkar mycket bra på de likvärdiga bärbara som jag har. |
|
Kom in i diskussionen
3 kommentarer
Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.
Test: Adobe Photoshop Lightroom 4