Öppna med = fel program / av shiro

• 4 svar
Öppna med = fel program
2011-11-01 kl 12:26

Jag har i mitt Win XP Pro en äldre version av Adobe Acrobat men även Fox-It PDF Reader för nyare versioner av pdf. Om jag vill öppna en pdf-fil i utforskaren med Adobe Acrobat är det normalt att högerklicka på filen och i menyn välja "Öppna med" och där välja Adobe Acrobat. Om jag gör det öppnas i stället skrivaren. Ska jag använda Adobe Acrobat måste jag först öppna detta och där välja filen. Frågan är alltså varför skrivaren öppnas i stället för det valda programmet. Tidigare har det inte varit något problem.

2011-11-01 kl 19:21

Ditt fel låter något underlig. Ett fel kan vara att Adobe Acrobat har blivit skadat.
Adobe Acrobat är Adobes redigerings och tillverkningsprogram för pdf-filer. Det är inte själva läsaren, Adobe Reader.
Jag skulle föreslå att du provar att installera om Adobe Acrobat för att se om det avhjälper felet.
Nu utgår jag från att du inte menar pdf-läsaren Adobe Reader.
Om det gäller Adobe Reader föreslår jag att du installerar den senaste versionen.
Avinstallera den du har först.

Vänligast
Åge

2011-11-01 kl 19:38

Jag har Adobe Acrobat och där finns också Adobe Reader. Att jag har Foxit i stället för en sen version av Adobe Reader är att Foxit tar upp väldigt mindre plats och fungerar alltid bra.
Ska kanske ominstallera Adobe Acrobat som du föreslår.. Håll med om att det är ett konstigt fel.

2011-11-01 kl 21:59

Så bra att du klargjort att det är Acrobat du använder. Förstår också orsaken till Foxit.
Håller med om att felet är konstigt.

Vänligast
Åge

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Asus Padfone här i juni

3 kommentarer

Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter