Firefox låser sig / av Kalle Kula

• 12 svar
Firefox låser sig
2012-01-11 kl 11:23

Ett problem som börjar tära på mina nerver.

Min Firefox låser sig på vissa sidor (inte alla vilka funkar normalt) jag kommer ingen vart och måste helt enkelt starta om datorn för att kunna surfa.

Provar jag återigen på samma sida så låser den sig igen och det är omöjligt att logga ut utan att omstarta datorn.

Jag har ominstallerat Firefox och Flashplayer utan resultat.

Explorer funkar utan problem på dom sidor som låser sig i Firefox.

Jag är uttömd på ideer vad som är fel.

HJÄLP !!

2012-01-11 kl 23:19

Vilken version av Firefox använder du?

2012-01-12 kl 10:07

Jag har den senaste 9 :an

2012-01-12 kl 10:10

I övrigt säga att det verkar vara enbart Dagens Industris hemsida som låser sig allt annat funkar. I Explorer finns inga sådana problem mer än att jag inte gillar Explorer.

2012-01-12 kl 23:10

Har du provat att tömma internethistoriken i Firefox, såsom besökta sidor, kakor, formulär och sökhistorik, platsspecifika inställningar med mera?
Ibland kan en kaka eller cacheminnet för Firefox göra så att en sida låser sig.

Prova att rensa ut all historik med mera och testa Dagens Industri på nytt.
Jag använder själv Firefox i synnerhet och IE enbart om jag måste. Jag har inga problem med DI och jag använder Firefox 9.

Vänligast
Åge

2012-01-13 kl 10:03

Hoppades på att du hade hittat något där, men tyvärr så hjälpte det inte.

Börjar tro det är något registerfel och där vill (kan) jag inte rota.

Det är bara Firefox som krånglar Explorer funkar OK.

2012-01-13 kl 15:44

Nu har jag märkt att även Videofilmer på Youtube låser sig direkt. Ljudet fortsätter men viden låst.

Funkar utmärkt i Explorer men inte Firefox. Jag ser ingen annan råd än att börja köra allt i Explorer till min förträt.

2012-01-14 kl 11:54

Har du provat att avinstallera Firefox, manuellt ta bort allt som finns kvar i mappväg med mera och sedan kört CCLeaner innan du installerar Firefox igen?
CCleaner rensar registret åt dig så slipper du göra det manuellt. Du kan också ta en backup med CCleaner innan du väljer att ta bort allt som den föreslår.

Du hämtar CCleaner här:

http://www.piriform.com/ccleaner

Programmet är gratis och jag har aldrig upplevt problem med att köra det.

Vänligast
Åge

2012-01-14 kl 14:48

Jodå jag har avinstallerat ooch återinstallerat Firefox flera gånger men har inte kört Ccleaner som jag redan har installerad.

Men skall avinstallera Firefox och köra CC leaner och se vad den tycker jag skall ta bort.

2012-01-14 kl 15:28

Kört CCleaner men ingen skillnad.

D I låset sig direkt jag går in på deras hemsida. Youtube likaså medan många andra sidor funkar OK.

Jag har felsökt och mixtrat utan resultat.

CCleaner fixar väl ev filer i registret som är kass då jag funderar på on något kan vara fel där.

Det värsta är att problemet dök upp direkt utan att jag mig veterligt gjorde något fel innan och inte installerade jag något heller.

Ur tomma intet från början så låste sig D I hemsida och den låser sig fortfarande så jag kan inte komma någon vart utan att starta om datorn.

Det är väl någon punkt någonstans som hoppat fel ( ironi).

Men allt funkar OK i Explorer så därför kan det ju knappast vara något i datorn som är fel.

2012-01-16 kl 14:40

Jag förstår att det inte är så roligt att Firefox låser sig.
Det kan finnas uppdateringar för Windows som kan orsaka felet.

Här är ett tips som kanske kan ha samband med ditt problem. Du kan alltid läsa om det och se om det är något du vill prova.
Jag har inte så mycket mer att tillägga annars.
Jag använder Windows 7 och Firefox och har inga problem med låsningar på t.ex. DI.

http://blogs.msdn.com/b/brada/archive/2009/02/27/
uninstalling-the-clickonce-support-for-firefox.as
px

Vänligast
Åge

2012-01-16 kl 15:06

Jag misstänker att det kan vara något i registret men vill absolut inte själv rota där.

Har försökt hitta något om saken på Firefox hjälpen utan resultat så jag kör Explorer på dom sidor som låser sig.

Du skall ha heders för hjälpen i alla fall.

Hade man haft W 7 installationsskiva för att laga ev fel i resistret så hade det kanske fixat sig men den har jag inte.

• 12 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Asus Padfone här i juni

3 kommentarer

Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter