Datorn startar om hela tiden / av vikingsimon

• 2 svar
Datorn startar om hela tiden
2011-04-19 kl 13:51

Jag köpte nyligen en begagnad dator av märket Fujitsu-Siemens, modell Scaleo X. Windows 7 var installerad och datorn fungerade utan problem.

Men jag tyckte att hårddisken var för liten, så jag köpte en större hårddisk. Jag tog ut den gamla hårddisken och satte in den nya hårddisken. Detta var en helt ny hårddisk, alltså ingen begagnad. Jag formatterade den och installerade Windows 7 Ultimate.

Då började datorn krångla. Efter att datorn varit påslagen några minuter, så startar datorn om sig själv. Detta upprepas hela tiden om och om igen. Därför kan jag inte använda datorn.

Är det någon vet vad detta kan bero på? Är det fel på den nya hårddisken, eller kan det vara någon inställningen i registret som är orsaken?

Och hur löser jag problemet?

2011-04-23 kl 00:15

Det låter som att din installation inte är helt korrekt gjord. Det kan ha blivit ett fel under installationen.
Vad det också kan vara är att något hänt med hårdvaran.
Har du provat att använda den gamla disken igen?

När den startar om, innebär det att den kraschar eller startar den bara om?

I Windows 7 finns det en logg som registrerar allt som händer i systemet. Denna logg går att läsa. Tidigare var det lite svårt att tolka den men idag finns det ett program som kan plocka fram information ur loggen på ett enkelt sätt.

På denna länk kan du hämta programmet "Whocrasched" i version 3.1. Den är fri att använda om du inte är en professionell användare:

http://www.resplendence.com/downloads

Installera mjukvaran och kör den sedan i din dator.
Du kan få information om det kan vara någon drivrutin som orsakar dina problem.

Vänligast
Åge

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Asus Padfone här i juni

3 kommentarer

Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter