3 kommentarer
Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.
|
2008-09-11 kl 17:24
|
|
|
Har bränt en cd till en bekant.Den fasnade i deras bil-cdspelare.De sade att cd skivan var tjockare än vanligt.Är det någon som vet något om detta? Hur tunna skall dom vara och var kan man läsa det? MVH Inger East |
|
|
2008-09-11 kl 19:18
|
|
|
Har för mig att en cd ska vara 1.2 mm..... |
|
|
2008-09-15 kl 00:22
|
|
|
CD-formatet är ett standardiserat format och alla skivor skall hålla sig inom den norm som är given för dem. Att en bränd skiva fastnar i en bil-DC-spelare är inte så ovanligt. De är oftast mer skyddade mot damm och smutsintrång vilket gör CD-inmatningen betydligt trängre. En skiva får ha en viss tollerans och det kan vara så att öppningen i bilmaskinen inte klarar denna tollerans. Vet med mig att många bilförsäljare säger att bilmaskinerna inte kan spela brända skivor, vilket i sig är felaktigt. Säkert bygger denna uppgift på just det faktum att dammskyddet på bilmaskiner är tätare vilket försvårar tolleransen på skivtjockleken. |
|
|
2008-09-17 kl 09:43
|
|
|
Dessutom kan de skivor man köper av okända tillverkare inte ha någon standardiserad tjocklekstolerans. Detta är mer vanligt när man köper skivor utomlands. Fina förtroendeingivande förpackningar men ibland med tveksamt innehåll. |
|
|
2008-09-22 kl 17:36
|
|
|
Tack ni som svarat på min"tjocka skivor". Det var skönt att höra att det inte var mit fel. Jarskaveln. |
|
Kom in i diskussionen
3 kommentarer
Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.
Test: Adobe Photoshop Lightroom 4