Sv: Datorn vägrar att starta! / av BONZO

• 3 svar
Sv: Datorn vägrar att starta!
2008-05-05 kl 14:47

Att datorn inte startade med minneskortet isatt beror på att du har USB som första bootalternativ och inget OS på minneskortet. Om du ställer in i BIOS att hårddisken skall vara första bootalternativ så hindrar ett minneskort i läsaren inte uppstart.

Men kom ihåg att alltid avmontera minneskort och externa diskar innan de kopplas ur. Annars är det stor risk att filsystemet blir korrupt. I Windows kallas avmontering för "säker borttagning".

2008-05-06 kl 17:04

Hej allihopa!

Jag blev lite konfunderad varför inte min dator startade. Kom bara till första infot, sen stannade datorn bara, vägrade totalt.

Datorn är försedd med inbyggd kortläsare för diverse minnen. Jag hade ett memory stick pro dou insatt i läsaren vid avstängning, tog ut detta och tänkte inte på nått mera. Så när jag startade datorn blev det tvärnit. Bröt strömmem och satte i minneskortet igen, hoppsan datorn startade utan att tveka.

Så glöm inte att ta ur minneskortet ur läsaren innan du stänger av datorn. Bara ett info. Jag fick ju lära mig något nytt iallafall.

Mvh// BONZO

;)

2008-05-07 kl 22:50

Citat:
memory stick pro dou insatt i läsaren vid avstängning, tog ut detta och tänkte inte på nått mera. Så när jag startade datorn blev det tvärnit. Bröt strömmem och satte i minneskortet igen, hoppsan datorn startade utan att tveka.

stämmer ju inte med

Citat:
beror på att du har USB som första bootalternativ och inget OS på minneskortet. Om du ställer in i BIOS att hårddisken skall vara första bootalternativ så hindrar ett minneskort i läsaren inte uppstart.

"Jag är varken för eller emot - snarare tvärtom..."

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Asus Padfone här i juni

3 kommentarer

Uhag: Bra idé, synd att man väljer att prisa sig ut från den stora marknaden som skulle kunna göra detta till en success story.

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter