Poblem at hitta drivrutiner till min webcam Philips SPC220NC Webcam / av susanis

• 6 svar
Poblem at hitta drivrutiner till min webcam Philips SPC220NC Webcam
2009-02-06 kl 12:46

har nu problem med att datorn inte hittar drivrutinera till min webcam

ahr en Philips SPC220NC Webcam

har installerat cdskivan som följer med men den verkar inte hitta själva kameran ?

jag ser mig själv på kamerna men inte min syster på msn hon ser inte att jag har webcam hur gör jag

vore tacksam för hjälp kramen mvh susanis

2009-02-06 kl 18:56

I din Windows Live Messenger (antar jag att du har) så finns ju under Verktyg dels Konfigurera ljud och video.. och dels Inställningar för webbkamera.Fungerar allt där?Om det verkar OK där men inte fungerar för din syster - vilken uppkopplingshastighet har hon?Vet att 0,25 Mbit/s inte räcker (bra) för att överföra både ljud och bild. Men däremot bara det ena..

2009-02-10 kl 08:13

ja allt fungerar där.

men den verkar inte hitta, SINGLE CLIP eller vad det heter. har vista . men den funkar på den andra datorn

2009-02-10 kl 10:10

CIF Single Chip, antar jag? Men om du ser dig själv är det inget fel på drivrutinen - kameran fungerar ju. Det är en fråga om inställningar.
- Anders

2009-02-10 kl 10:23

var ska man få in inställningar rätt kamerna har funkar förut för ngåra veckrosen men inte nu ?

2009-03-24 kl 09:47

Om det inte ordnat till sig så testa att installera om den , hämta drivrutiner och programvara från internet - de är förmodligen nyare än dom som finns på skivan. Gå till Kontrollpaneln - Lägg till/ ta bort först (Avinstallera eller ändra ett program) och avinstallera kameran. Sedan http://www.philips.se - där du går på Kontakt och support , PC-Produkter och där i 'rutan' under Hitta din produkt skriver du in modellnumret: SPC220NC , och sedan på Sök då...klicka på kameranamnet - där har du då programvara och drivrutiner för kameran, hämta dom och följ installationsanvisningarna för drivrutinen som också finns där. Annars då som nämts någon inställning kanske...vilken vet jag dock inte tyvärr.

• 6 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter