Mus hackar/låser sig / av Julmust

• 2 svar
Mus hackar/låser sig
2009-02-19 kl 18:10

Har ett problem med en av mina datorer, den datorn jag har problem med är inte precis ny heller vilket tyder på att den är ungefär 5-7 år gammal. Problemet är att musen, har börjat hacka sig eller om det är någon funktion i datorn som gör det. Datorn piper till och muspekarn låser sig i 2-3 sekunder, kan säga att detta händer hela tiden, jag kan knappt klicka upp ett fönster innan den låst sig 6 ggr på vägen från start knappen till en annan. Jag tycker detta är riktigt irriterande och undrar vad som kan skapa detta problem ?

Musen är i alla fall en MX510 som köptes in 2004 tror jag. Som jag har sagt är denna datorn ingen modern, har den mest för att lagra filer och massa annat bröt.

Skriv gärna frågor om något som ni måste veta om datorn. Kan även säga att drivrutinerna är installerade för musen och allt är updaterat från windows update.

2009-02-19 kl 22:32

Försök dra dig till minnes när musen börjadekrångla. Om du kan minnas när den började, försök att komma fram till vad du gjorde strax innan. Installerade du något program, uppdaterade Windows, ändrade hårdvara, uppdateradedrivrutin m.m.Det kan vara så att något du installerat kan vara en orsak. Finns det andra saker som inte fungerar som tidigare med denna dator?

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter