1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2009-04-01 kl 16:36
|
|
|
Jag har sedan ett år tillbaka en Epson "Stylus DX 4450" skrivare.Orginalpatronerna "to 711 -- to 714" fungerade bra men det blev dyrt per utskrift. Har därefter testat flera olika ersättninspatroner. Problemet med dessa är att skrivarens räknesystem bara tillåter ett fåtal kopior per patron dvs att det mesta av bläcket är kvar när man tvingas byta patronen. Önskar råd på hur man kan minska kostnaden per utskrift. |
|
|
2009-04-01 kl 18:11
|
|
|
Hej! Jag har visserligen en HP-skrivare. Men jag klickar bara bort varningen som kommer upp att bläcket snart är slut. Sen skriver jag tills jag ser att utskrifterna börjar bli dåliga. I XP-pro kan Du gå in på skrivare i kotrollpanelen , öppna skrivare, utskrftsinställningar underhåll.Klicka på verktygen, där ser du på ett ungefär hur mycket bläck Du har kvar.Bläck är alltför dyrt för att bara förödas. |
|
|
2009-04-01 kl 21:02
|
|
|
Hej! Tack för tipset. Tyvärr så accepterar skrivaren ej att skriva ut då dess "räkneverk " beslutat att patronen skall bytas "trots att mer än hälften av bläcket är kvar". Tror att detta är typiskt enbart för Epsonskrivare. |
|
|
2009-04-01 kl 21:11
|
|
|
Det är definitivt inte typiskt Epson. Jag hade ett liknande irritationsmoment när det gällde en laserskrivare, en Konica-Minolta Magicolor, som jag nu sålt. Den hade fyra tonerkassetter, en svart och tre färger. Men så fort en av färgerna var slut vägrade den att skriva ut i någon annan färg eller till och med i enbart svart. |
|
|
2009-04-01 kl 21:45
|
|
|
Hej Anders. Min skrivare vägrar också att skriva ut om en av de 4 färgpatronerna är slut. Huvudproblemet är dock att skrivaren medelar att patronerna skall bytas trots att hälften eller mer av bläcket finns kvar och att inga utskrifter går att göra innan man bytt patron. Detta problem uppstod när jag började använda ersättningspatroner. |
|
|
2009-04-01 kl 22:26
|
|
|
Vad händer om Du tar ur patronen,väntar en stund och sätter tillbaks den igen? |
|
|
2009-04-01 kl 22:38
|
|
|
Hej! Tyvärr blir det ingen skillnad. Skrivaren går ej att använda fören jag bytt till en ny patron. |
|
|
2009-04-02 kl 15:17
|
|
|
När du sätter i ett "ny patron skrivaren sens en elektrisk laddning till patronen att ställa upp det ordentligt. Så jag skulle behandla detta som en ny patron, snarare än en återfyllas ett. Gå till skrivaren menyn och åter installera bläck patron i fråga, det bör inse det och börja fungera som en ny, lycka till. |
|
|
2009-04-02 kl 19:05
|
|
|
Det här fann jag oxå på "webben", när jag googlade lite. Det kanske kan hjälpa dig. |
|
|
2009-04-04 kl 16:21
|
|
|
Hej! Jag har provat samtliga tips. Tyvärr kvarstår problemet. |
|
|
2009-04-04 kl 18:18
|
|
|
Det är väl förmodligen så att Epson är smarta nog att ha något system som känner av att det är en piratpatron. Kanske sitter det något chip i deras egna patroner. I så fall är det förmodligen svårt att kringgå. |
|
|
2009-04-05 kl 11:44
|
|
|
Tack för tipset! Blir spännande att testa om skrivaren accepterar återfyllda patroner. |
|
|
2009-04-05 kl 21:40
|
|
|
Hej , ja du kan nog göra som du skrev i sista inlägget . Jag återfyllde min HP- patron men originalhålet är på undersidan ( uttänkt så att vi inte ska återfylla !! ) |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?