Canon Pixma MP150 / av mankan

• 3 svar
Canon Pixma MP150
2008-11-22 kl 13:28

Min arbets yta minskar, och jag behöver "fördela ut" lite kringutrustning runt om i lyan, men har stött på lite problem när det gäller min Canon Pixma MP150.Jag har kopplat den till en gammal bäbar pc med XP professional (sp3) och trådlösnätverk, och delar ut den. Att skriva ut är inga problem, men kruxet är ju att man ibland även behöver kunna scanna lite också. Och där vill det inte fungera. Drivrutinen för Canon Pixma MP150 är av senaste sort och installerad på både den bärbara (XP) och den stationära (Vista). Men så fort jag ska starta MP Navigator på den stationära datorn (programvaran som hör till Canon Pixma MP150) för att scanna så får jag upp detta meddelade: Cannot communicate with scanner.Scanner may be turned off, a cable may be disconnected.Please check the status and try again.Scanner driver will be closed.Testade även med Microsoft Office Document Scanning, men samma sak där.Kan jag få igång scanner-funktionen över nätverket?

2008-11-22 kl 21:25

Utan kommersilla tredjeparts program torde det tyvärr inte gå i Windows. http://forums.techguy.org/hardware/426544-scannin
g-over-network.htmlEtt
alternativ är att byta OS till Linux, som har stöd för skanning över nät (sane). Det finns Linux drivrutin (sane backend) för Canon Pixma MP150.

2008-11-24 kl 22:00

Det verkar stämma det ja. Såg ett program, RemoteScan. Men då känns det nästa bättre/billigare att köpa sig en ny multifunktionsskrivare, med inbyggt trådlös nätverk. Tack för svaret, Jan-Helge!

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter