1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2008-11-01 kl 11:22
|
|
|
Min bildskärm har varit otrogen med en annan dator under ett lan. Den har nu blivit suddig och jag vet inte vad jag kan göra åt det. Jag har försökt ändra upplösningen - ingen skillnad, ändra uppdad.frekvensen - värre om man går över 60 Hz, och använda knapparna på skärmen - ett meddelande dyker upp "OSD-lockout" visas. Jag har en plattskärm HP LP 2465, ganska stor, jag vet inte hur många tum, men INTE normalstorlek. Jag har också en känsla av att färgerna inte stämmer helt, men det kan bero på suddigheten. |
|
|
2008-11-02 kl 19:21
|
|
|
Att säga vad som hänt med din skärm är i pricip omöjligt att säga. OSD står i alla fall för "On Screen Display" och betyder normalt att de inställningar du gör ses på skärmen när du utför dem. Du får sålunda upp en meny på din skärm som visar vilka inställningar som är möjliga. Om det står "OSD-lockout" misstänker jag att det betyder att du inte har tillgång till inställningarna med menyer som visas på skärmen.Finns det en nollställningsknapp på din skärm? Har du provat skärmen på någon annan dator efter LAN? Den som lånade din skärm, har du pratat med denne om vad denne gjort för inställningar på din skärm? |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?