1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2010-03-30 kl 22:57
|
|
|
Hej.Jag införskaffade mig en extern seagate 1TB i julas, allt har fungerat utmärkt med den förutom att den började flippa igår efter jag hade sett via hårdisken som jag gör dagligen. Nu har jag absolut ingen aning om vad som har inträffat.När jag går in i vissa mappar står det F:/(mappens namn) är inte tillgänglig.begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet.Går jag därimot in på min film mapp där jag har alla mina filmer så kommer jag in och ser alla filer, men ska jag sedan starta en fil via VLC så startar den segt sen kommer en VLC ruta upp där det står "går inte läsa filen" Fine tänkte jag och installerade diverse hårdisk program för att se om jag kunde finna felet via dem, men nej det gick inte.Så jag beslutade mig för att defragmatera med Smart Defrag på hårdisken för att se om det hjälpte, då kommer det upp en text längst ner till höger " En fördröjd skrivning misslyckades".Det roliga med det hela är att sedan detta fel uppstod så har Windows startat segare och jag måste tvunget dra ut USB kabeln när jag ska installera något annat fryser installationen sig. När jag gör en virus check på den så fryser Antivirusprogramet sig och det står Malwarebyte (svarar inte)Men det konstigaste är nog att när jag stoppar in nätsladden eller USB tillbaka så börjar den att jobba och man hör hur den läser & den gröna lysdioden lyser.Men sen blir den knäpptyst igen.Är det någon som möjligtvis vet vad detta är för något fel och hur jag kan åtgärda det?Med vänliga hälsningarChristian |
|
|
2010-04-02 kl 23:38
|
|
|
om du inte använt säker borttagning så kanske datan blivit korrupt. självklart det ju även varit ett måndags exemplar du fått, kontakta seagate |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?