1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2009-05-16 kl 20:05
|
|
|
Hej. Är inte helt hemma på det här och behöver hjälp. Min hårddisk kraschar nog när som helst. Den tickar och beter sig allmänt konstigt. Jag har tatt backup på allt jag vill spara, men jag måste få löst problemet så jag kan arbeta på datorn. Räcker det att jag köper en ny hårddisk (typ likadan som jag har) och sätter i den och sen kör min windowsskiva och allt det där? Är det så enkelt som det låter? Klarar ett Pucko (alltså jag) av detta? |
|
|
2009-05-17 kl 19:29
|
|
|
Köp en valfri 3,5" SATA-disk, som är minst 250 GiB men gärna större. Det bör fungera att installera från din Windowsskiva. |
|
|
2009-05-19 kl 21:12
|
|
|
Tack för svar. Jag blir lite orolig när du skriver "Det bör nog fungera att installera från din windowsskiva". Det är det där lilla ordet "nog" som gör mig nervös. Med min tur betyder det säkert att det inte funkar. |
|
|
2010-10-25 kl 10:51
|
|
|
Hej, Jan-Helges resonemang är helt riktigt, du bör göra som han skriver, det ska fungera. Men är du alldeles säker på att disken håller på att rasa? Ladda ner diagnostikprogrammet HdTune (gratis) och kör den långa skanningen efter trasiga sektorer först - innan du köper en ny! Ingen reklamationsrätt? Du kan kolla på tillverkaren hemsida hur lång garanti som erbjuds. Alla uppgifter om disken står på undersidan av densamma! |
|
|
2010-10-25 kl 16:03
|
|
|
Hej. |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?