Extern Hårddisk Öppnar Fel Filer / av OFA

• 2 svar
Extern Hårddisk Öppnar Fel Filer
2009-04-20 kl 02:35

hallå hallåJag är på jakt efter lite hjälp eller tips om vad det kan tänkas vara för fel på min externa hårddisk.har sökt runt på nätet men inte lyckats hitta nåt forum eller nån tråd nånstans där mitt problem tas upp.saken e så att min externa hårddisk uppför sig minst sagt märkligt...jag ska försöka förklara.På disken ligger ca 500GB med filmer och avsnitt av serierDet går fint att spela upp ett eller två avsnitt av något men förr eller senare när jag öppnar något (säj ett avsnitt av seinfeld tex) så spelas något helt annat upp som också ligger på disken.Likadant blir det om jag kopierar några avsnitt till min interna diskett par av dom är dom korrekta avsnitten men sedan är resten nåt annat som finns på extern disken.Det verkar som om disken på något sätt har kastat om alltihop eller lagt ihop alla filer i en hög så att säja.Den plockar (öppnar) filer från lite varstans.Den har också egenheten att visa all text som oläsliga tecken och krumelurer.Allt detta avhjälps genom att stänga av disken och sätta på den igen...Men det fungerar tyvärr bara en liten stund.Disken är mycket tyst o fin...jag kan inte höra några missljud eller så.Däremot blir den ganska varm..men det brukar ju externa diskar bli.Jag har även testat att köra den i olika usb ingångar med samma resultat.Finns det någon vänlig själ därute som vet vad som händer med min disk och varför...och framför allt...kan jag göra något åt detta?Mycket tacksam för svar.OFA

2009-04-20 kl 12:32

Hej , du kan kontrollera disken med hjälp av "Diagnose Tools" på denna sida :
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 som har de flesta märkena .
MVH Kent

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter