EFTERLYSNING: Gammal PC Hemma-CD / av Tuberman

• 1 svar
EFTERLYSNING: Gammal PC Hemma-CD
2010-10-25 kl 23:30

Hej,
det här kanske är en liten ovanlig förfrågan och ett långskott, men jag är tvungen att skriva detta!

Jag letar efter en gammal PC Hemma-CD som följde med tidningen någon gång på 90-talet (tror jag det var).

Det var en CD som var fullmatad med massa olika småspel och en riktig guldgruva för en begynnande gamer.

Särskilt var det ett spel som jag fastnade för och det var ett turnbaserat strategispel som utspelade sig under Amerikanska inbördeskriget, The Civil War.

Jag har spelat det spelet i otaliga timmar och det har ett högt nostalgiskt värde för mig, men jag har trots dagar av letande på diverse abandonware-siter och liknande stället inte lyckats hitta den(det finns många liknande, men inget som är riktigt lika bra som det spel jag talar om).

Så min frågan är om någon har en aning om om det går att komma över gamla PC Hemma-CDs, vilket detta nummer var eller kanske till och med var man kan få tag på detta spel.

Varje ledtråd uppskattas innerligt!

Tack på förhand. /Tuberman

• 1 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter