Backup HD:n la av - klickar / av Orchid

• 2 svar
Backup HD:n la av - klickar
2009-10-01 kl 22:18

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Orchid70
Hej alla
När jag skulle hämta ett foto på den extärna hårddisken där jag har sparat alla årens original foton bl a - började den med att klicka och sen tysta - funkar inte. FÖr att kolla så det itne var läsaren bytte jag till en annan - helt ny - men samma klickande.

Kollade på nätet och hittadedenna sida med foton:
http://www.sipu.se/upload/Nar%20harddisken%20kras
chat.pdf

Öppnade hårddiskne för at snabbt titta och skivan ser fin och hel ut som den ska.

Vad blir nästa steg? Något jag kan göra själv? Och isf - var kan jag hitta instruktioner?

Tacksam för svar!!

/Henrietta [/QUOTE]

Citera:

Hej allaNär jag skulle hämta ett foto på den extärna hårddisken där jag har sparat alla årens original foton bl a - började den med att klicka och sen tysta - funkar inte. FÖr att kolla så det itne var läsaren bytte jag till en annan - helt ny - men samma klickande.Kollade på nätet och hittadedenna sida med foton:http://www.sipu.se/upload/Nar%20har...%20kr
aschat.pdfÖppnade hårddiskne för at snabbt titta och skivan ser fin och hel ut som den ska.Vad blir nästa steg? Något jag kan göra själv? Och isf - var kan jag hitta instruktioner?Tacksam för svar!!/Henrietta

2009-10-02 kl 23:21

Jag vet inte om du skojar när du skriver att du öppnat hårddisken och kikat på skivan. För mig låter det som ett skämt.
Har du öppnat hårddisken har du försört alla möjligheter till att fixa till den. Damm är skivan värsta fiende och med disken exponerad för luft har du samlat så mycket damm att det aldrig går att fixa själv om du inte har specialutrustning. Avståndet mellan läshuvudena och skivan är långt mycket mindre än ett dammkorn.
Jag utgår från att du skojar när du skriver att du öppnat hårddisken.

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter