Skärmrengöring / av funnys

• 4 svar
Skärmrengöring
2008-12-10 kl 16:37

Hej, vad skall jag rengöra skärmen på min nyinköpta LCD.TV (och dator) med?
Försäljaren på Expert ville sälja ett "rengöringskit" för 199:-. Innehöll någon gel och en Mikrofibertrasa.
Ville jag bara köpa trasan så kostade den nästan 100:-.
ICA säljer Mikrofibertrasor för 18:-.....
Finns det olika kvalite på dessa trasor, eller vågar jag använda ICA-alternativet?
Någon som VET?

2008-12-10 kl 16:52

Kör med fönsterputs eller diskmedel blandat i vatten och en luddfri trasa, vilken som helst. Det behöver inte vara mikrofiber, och självklart vågar du använda ICA:s trasa. Var bara synnerligen försiktig med vätskemängden.
Undrar hur mycket provision Expert-killen får på de där 199...
- Anders

2008-12-10 kl 17:02

Tack för svaret!
Ja, jag var verkligen en dålig kund för Expertkillen, eftersom jag inte heller köpte "den absolut nödvändiga" tilläggsförsökringen, och inte heller 4 m ny antennsladd (den jag har är ca 6 mån gammal, men jag skulle få MYCKET sämre bild, om jag inte köpte en ny).

2008-12-14 kl 09:27

Hej! Jag har alltid använt en ny disktrasa som jag fuktat med vatten, och det funkar bra. Varför köpa massa dyrt jox. Plattskärmar är betydligt mer tåliga en man tror. Se bara till att disktrasan är helt ny. Första inlägget här. Måste bara säga att det är synd att man inte kan köpa Pc-Hemma tidningen längre :( har läst den i många år och tycker den var bland dom bättre tidningarna. Mvh Anders

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter