Trådlöst lägger av i tid och otid. / av Damage

• 3 svar
Trådlöst lägger av i tid och otid.
2009-04-14 kl 20:33

Tjena!
Sitter på en sony vaio med vista, trådlöst till en d-link router och sen telias fiberlan... telias nät fungerar fint med kabel så det är inte problemet utan det trådlösa... det lägger ner när det känner för det eller så blir det bara lokal åtkomst och inte lokalt och internet, då måste jag ansluta till mitt nätverk igen och vips så fungerar det allt från ett par minuter eller hela kvällen men man vet aldrig... jag har nya drivisar men ändå så uppstår detta problemet... dock så har det här problemet uppstått och alltså inte varit frånn början... jag tycker mig se att det har blivit sämre sen jag uppgraderade drivrutinerna men det låter inte klokt om nyare drivrutiner ska skapa detta problemet... jag provade även att installera den äldre versionen men det ville inte datornn gå med på när jag har nyare redan installerade...

2009-04-15 kl 23:12

Du skriver inte vilken D-Link-router du har. Jag har erfarenhet från DI-524, DI-624+ och DI-624 - modellerna. Samtliga kan ge de symptom som du beskriver.
I de här fallen har det fungerat att uppdatera Firmware i routrarna förtutom DI-624. För den routern fungerar version 2.59 bäst. Senare versioner ger andra problem.
För att kunna installera en äldre drivrutin till ditt trådlösa måste du först avinstallera den nuvarande. När du väl gjort det bör du kunna installera en äldre drivrutin. För att avinstallera den nuvarande, öppna Enhetshanteraren och markera nätverskortet du har.
Välj Egenskaper och i menyn du får upp väljer du "Avinstallera". Då bör du få bort drivrutinen och kan därefter installera en äldre.

2009-09-14 kl 22:25

Jag har haft samma problem, tror inte att det är den nya drivrutinen, prova att installera router helt, efter fabriknollställning

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter