Konstigt problem med Belkin router / av Olabero

• 1 svar
Konstigt problem med Belkin router
2010-02-17 kl 13:46

Hallå.'
Jag har ett problem som håller på att irretera ihjäl mig, trodde jag kunde lösa det själv, men icke!
Införskaffade mig nyligen en Belkin f5d7234-4 v3 trådlös router. Till den är det trådlöst kopplat två stycken laptops och en ps3:a, samt en xbox som är kopplad med nätverkskabel. Jag har inga problem med att får igång internet på allt, men det problem jag har är att just denna datorn inte riktigt fattar vad som händer. När jag ska ansluta till det nätverket så frågar datorn mig om jag vill konfigurera routern, och det vill jag ju, jag går in skriver vilket lösenord jag vill ha trycker nästa och då kommer det upp att jag inte kan konfigurera nätverket. Väljer jag sen att ansluta utan att konfigurera så står det att det inte går att ansluta till nätverket men endå har jag tillgång till internet. Saken är ju den att jag vill ha mitt nätverk lösenordskyddat, vilket inte verkar fungera. Går jag in på routerns sida så kan man konfigurera säkerheten men när jag väljer det och skriver in det önskade lösenordet så hoppar routern av och jag kan inte ansluta. Då får jag nollställa routern vilket tar mig tillbaka på ruta ett.

Min sambos dator har inga som helst problem med detta. Hon ansluter och datorn säger "gött! surfa på,du är ansluten kompis", och ändrar jag lösenord via hennes dator så hjälper inte det, kan fortfarande inte ansluta.

OJ. Nu blev det mycket på en gång, men jagt hoppas det finns nåt snille där ute som kan hjälpa mig. Summan av kerdemumman är att jag vill kunna ha ett lösenord, och ett svar på frågan varför min dator säger att jag inte kan ansluta till nätverket, men är det i alla fall.

Håll till godo:)

Olabero

• 1 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter