1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2009-10-17 kl 20:19
|
|
|
Har nyligen packat upp min gamla stationära dator ifrån förrådet för att koppla in den och köra den som router för mitt hemma nätverk. Internet fungerade felfritt, jag behövde ej lägga in några uppgifter eller användarnamn+lösen. |
|
|
2009-10-17 kl 21:50
|
|
|
Mitt råd är att byta ut Windows mot en Linux eller BSD-distribution, som är avsedd att användas som router/brandvägg. Lämpliga Linux-distributioner är ipcop och clarkconnect. Ett annat bra alternativ är BSD-baserade pfsense. |
|
|
2009-10-18 kl 03:44
|
|
|
Känns inte riktigt som en lösning för mig. Är tyvärr lite för windowsskadad och skulle ha jättesvårt att använda ett sådant operativsystem som Linux. Vill även kunna jobba på den stationära datorn emellanåt men huvudsakliga användningen är som router åt mina laptops. |
|
|
2009-10-18 kl 11:35
|
|
|
Kolla upp så du har rätt drivrutiner till ditt nätverkskort.Avinstalera de du har i dag från enhetshanteraren. |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?