Inaktivera & aktivera kort för att det ska funka / av Polytrop

• 3 svar
Inaktivera & aktivera kort för att det ska funka
2010-02-26 kl 21:13

Hej, jag kör en Dell XPS under Win 7. För några månader sedan upphörde nätverksförbindelsen. Jag kämpade för att hitta felet. Av en tillfällighet provade jag att först inaktivera nätverkskortet och sedan aktivera det. Bingo! Men nu måste jag göra denna manöver varje gång jag startar datorn. Någon som har tips? Tack på förhand!
PS) Detta är en nedbantad version av en tidigare fråga.

2010-08-17 kl 15:14

Låter som det är strul med ditt nätverkskort/router. Jag har haft liknande problem under Linux men har vid alla dessa tillfällen bytt ut nätverkskortet.
Det som gör att du får göra den manövern är förmodligen för att du kör ett nät som använder sig av DHCP och att ditt nätverkskort inte blir tilldelad någon adress vid uppstart och därför behöver inaktivera och aktivera kortet för att kortet ska få adressen tilldelad.

2010-10-03 kl 22:47

Hejsan, tack för svar.
Förstår inte om du menar nätoperatör eller lokalt nät map på DHCP. Hur som helst, problemet uppträder oregelbundet ungefär vid var tionde inloggning och nystart av OS. Vore det en DHCP-grej skulle det väl visa sig vod varje omstart/inloggning, eller vad säger du som tycks ha bra på it-fötterna?

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter