1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2010-05-07 kl 00:07
|
|
|
Har precis bytt ut en av de två stationära XP-hemmadatorerna mot en bärbar HP (modell PA DV6-2133EO) med Windows7. Utan att egentligen använda datorerna annorlunda hemma så är uppkoppling mot Internet otroligt segt i bägge maskinerna. I den stationära kör vi XP och i den bärbara kör vi Win7, bägge kopplade mot Telia 8 mbit-ADSL via en Netgear-router. Har även testat att köra mot vårt andra bredband (yes vi har dubbla telefonlinjer och två olika ADSL-leverantörer), men samma fenomen uppstår igen, när "gökungen" HPn kommer in i nätet så snor den all bandbredd den kan komma åt, trots att vi egentligen inte använder HPn. Mycket skumt. Har ingen tidigare erfarenhet av Win7 eller bärbara HPn, men eftersom vi tidigare har kört stora WoW-LAN hemma utan bandbreddsproblem så lutar jag åt att det är HP och/eller Win7 som spökar. Några förslag? |
|
|
2010-05-08 kl 23:16
|
|
|
Hallå där! |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?