HP och/eller Windows 7 käkar upp bandbredden? / av Kalle_63

• 2 svar
HP och/eller Windows 7 käkar upp bandbredden?
2010-05-07 kl 00:07

Har precis bytt ut en av de två stationära XP-hemmadatorerna mot en bärbar HP (modell PA DV6-2133EO) med Windows7. Utan att egentligen använda datorerna annorlunda hemma så är uppkoppling mot Internet otroligt segt i bägge maskinerna. I den stationära kör vi XP och i den bärbara kör vi Win7, bägge kopplade mot Telia 8 mbit-ADSL via en Netgear-router. Har även testat att köra mot vårt andra bredband (yes vi har dubbla telefonlinjer och två olika ADSL-leverantörer), men samma fenomen uppstår igen, när "gökungen" HPn kommer in i nätet så snor den all bandbredd den kan komma åt, trots att vi egentligen inte använder HPn. Mycket skumt. Har ingen tidigare erfarenhet av Win7 eller bärbara HPn, men eftersom vi tidigare har kört stora WoW-LAN hemma utan bandbreddsproblem så lutar jag åt att det är HP och/eller Win7 som spökar. Några förslag?

2010-05-08 kl 23:16

Hallå där!
Har tyvärr inget svar på ditt problem, men jag kan trösta dej med att jag har precis samma problem. Har en stationär Compaq, och har kört den + PS3 via router utan problem. Tills ikväll...
När jag skulle online med PS3 så märkte jag att det hackade som fasen, trodde först att det var routern som spökade. Startade om routern... Ingen skillnad.
Vet inte varför, men jag testade att dra ut närverkskabeln från datorn... Och vips så hade jag full bandbredd på PS3 igen. Så nåt är det som käkar upp bandbredden, om det är datorn eller Win7 har jag ingen aning om.
Men hör gärna av dej om du hittar nån lösning.
Henke

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter