Hårdvaru tips för LAN gaming? / av Pingomannen

• 1 svar
Hårdvaru tips för LAN gaming?
2010-09-13 kl 11:21

Hej hej
Jag hade tänkt fixa ihop ett LAN för 6-10 pers nästa helg och behöver lite tips för att snabbast möjligast få nätverket att funka. Jag har en 100Mbit lina in i lägenheten, och frågan är då; hur ska jag koppla routers och switchar för att få allt att stämma?
Jag har en liten vana med LAN men har aldrig riktigt fått greep om allt med nätverk. Den lösning jag har tänkte mig är att koppla in en router till100Mbit linan, och koppla en switch till routern som alla på LANet kopplar upp sig mot. Kommer då alla att kopplas till en subnät på switchen och på så sätt få tillgång till internet genom routern, eller hur funkar det? Ska vi ha statiska eller dynamiska ip'n?
Ska även köpa router och switch till detta tillfälle så lite tips på bra grejer vore najs. Jag vill ha en rejäl router som inte är nåt billigt 300:- skräp. Har kikat på denna :http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=492607 Är det nåt att ha, och då tänker jag inte bara på LAN gaming, utan även att ha i lägenheten för ett starkt och säkert trådlöst nät.
Vore kanon med lite tips från alla pro's här

• 1 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter