Dir-615 problem med min bärbara dator / av data_max

• 2 svar
Dir-615 problem med min bärbara dator
2010-01-06 kl 15:12

Hej, jag har nyligen skaffat en D-link DIR-615 router. Vi skaffade den här hemma eftersom vi ville bli av med alla onödiga sladdar. vi har två laptops, en av dem är min och en stationär dator. min systers laptop och mina föräldrars stationära dator fungerar hur bra som helst trådlöst.
Min laptop: en Acer Emachines E525 funger inte lika bra trådlöst. När jag sitter i mitt rum och i köket går det bra att surfa, i vårat vardagsrum som ligger bara ett rum ifrån går det inte lika bra, jag får ingen internetåtkomst men full signalstyrka. Vet inte vad det kan vara för fel. Det borde inte vara routern, eftersom våra andra datorer fungerar utmärkt. Både min dators trådlösa nätverkskort och routerns firmware har senaste uppdateringen.
Min laptop har ett inbyggt Atheros ar5b95 wireless network adapter. Jag vill veta om det är min laptop det är fel på.
PS. vårat vardagsrum ligger på undervåning men routern sitter på övervåningens hall. Hade exakt samma problem hos min farbror. Det gick i hans kök men inte i hans vardagsrum, han har samma router. Mina föräldrar vill inte ha en access point i undervåningen. Hoppas ni kan hjälpa mig.

/Max

2010-01-06 kl 15:22

Jag kanske ska lägga till att datorn har Windows 7 home premium.

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter