54,0 mbps? Långsamt? / av Capriele

• 4 svar
54,0 mbps? Långsamt?
2011-03-04 kl 00:00

Jag har en D-link router och internet från telia men har ingen aning om vilket internet det är jag egentligen har. När jag klickar upp status så står det att det sänder med 54,0 mbit !!! Vilket jag tycker verkar jätte konstigt i och med att jag aldrig laddat hem något med högre hastighet än 30 kbps/s ? På telias hemsida finns bara internet i upptill 24 mbit. Har jag ett snabbt internet eller ett av de långsammare varianterna? Jag förstår verkligen inte, kan någon hjälpa mig med detta?

2011-03-04 kl 23:22

Hej!

Det du beskriver låter som att du kopplar upp dig trådlöst. Kan det stämma?
I så fall är det din koppling till din router som ger dig hastigheten 54Mbit. Det innebär att den trådlösa kopplingen mellan din dator och router "pratar" med hastigheten 54Mbit.
Den hastigheten kan du få om allt är idealiskt, vilket verkligheten inte är.

Vill du testa din internethastighet kan du göra det på en sida som heter Bredbandskollen. Gå in på nedanstående länk och testa din uppkoppling. Du får veta hur snabb din hastighet är ned (du tar emot) och upp (du skickar).

www.bredbandskollen.se

Vänligast
Åge

2011-03-05 kl 16:26

Jo jag har förstått det, ja, jag sitter på trådlöst. Men borde inte den datorn som är direkt inkopplat till modemet då ha 54 mbit/s? Jag får bara 0,25 mbit till min dator vilket är otroligt långsamt. Hur gör man för att ändra detta? Jag tror inte att vi är kopplad till det "första telejacket" kan det vara det som är problemet?

2011-03-07 kl 22:39

Är hastigheten 0,25Mbit den hastighet som Bredbanskollen ger dig?
Vad får du för hastighet om du kopplar upp dig med kabel?

Att du inte är kopplad till "första jacket" spelar ingen roll.

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter