Rensning av cache i registret vid avstängning av dator! / av BONZO

• 3 svar
Rensning av cache i registret vid avstängning av dator!
2009-01-13 kl 17:41

Hej! För ett tag sedan lade Anders in ett inlägg, ang. hur man rensar registret från cache vid avstängning av datorn. Nu minns jag inte vars man gjorde detta i regedit! Men kan det vara (Om du vill återställa till orginalet skriv: bcdedit /deletevalue increaseuserva)? Eller är det nått annat? Kommer ej ihåg, skall nog ha en loggbok, där man skriver upp allt man gör!
Det är så att vid avslut, så tar det lååååång tid att stänga datorn, sedan jag ändrade om i regedit. Det sas ju att säkerheten skulle öka, tack vare att man tog bort regcachen! Eller minns jag fel? !!!

Ha det gott alla användare iallafall!
// BONZO

2009-01-14 kl 11:34

Nej, det är inte "bcdedit /deletevalue increaseuserva". Det är en tämligen meningslös åtgärd som fördelar om minnesanvändningen i Windows Vista, och det har jag aldrig tipsat om.
Men faktum är att jag inte heller kan komma på vad det är för cacherensning jag skulle ha föreslagit. Du kan inte möjligen försöka komma ihåg lite närmare vad det handlade om?
- Anders

2009-01-19 kl 11:41

Kan det möjligen vara detta vi talar om?http://www.pchemma.se/tipstricks/tipstricksark
iv/article284023.ece
Men det är ju inte direkt nyligen jag skrev det...
- Anders

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter