• 2 svar
Knight.exe
2008-06-11 kl 14:28

Hej, nån som vet vad för slags trojan/virus "Knight.exe" är, hoax eller korrekt detekterad av AVG antivirus v.8. Igår kväll satte jag in mitt USB-minne, "Kingston Data Traveller" i min Laptop och det sa pang så fort jag gick in i utforskaren! Jag lagade och filen ligger numer i karantän. Den heter: worm/VB.CSP och fanns uppenbarligen på mitt flashminne som inte varit utanför väggarna. Såg i en tråd nånstans att sånt hände efter Win update och jag hade någon timme tidigare uppdaterat. Vet nån vad det är och om det är nåt att bry sig om?
Tacksam för svar!
PS! Har skannat datorn, kollat registret osv men ingenstans finns en fil med det namnet DS!

2008-06-11 kl 22:31

du hade alltså en fil som hette knight.exe på flash minnet?
windows sparar ju inga filer externt och då lär ju inte ha en sån då den du hade finns i karantän.
kolla i kantantän, där ser du ju filen och dess ursprungsplats, om du vill kan du ju inaktiera avg och flytta tillbaka filen för att kola vad det är för fil. ev kan du scanna den hos virustotal men det intressanta är ju om du har nån nytta av filen.

kollar man här så verkar det nåt märkligt program och jag förstår faktiskt inte vad som är bra/dåligt med programmet men jag har inte tid att sätta mig in i det hela
http://www.precisesecurity.com/threats/disk-knigh
t/

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter