Intrusion stängs av i Norton 360 / av LongJohn

• 2 svar
Intrusion stängs av i Norton 360
2009-02-14 kl 12:33

Intrusion stängs av i Norton 360 efter besök på nästan varannan hemsida. Kollade Symantects support och en artikel rekommenderade att man skulle uppgradera programmet. Gjorde det, men problemet kvarstår. (Dessutom är programmet ställt att uppgradera automatiskt).
Detta problem började efter jag installerade IE8. Brandväggen är på i IE8 och jag virusskannar datorn 1-2 ggr per dag. Är det början på en attack av något slag eller kanske någon felaktig 'setting' någonstans?

2009-02-19 kl 17:56

Hej LongJohn,

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägnar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:
Du bör avinstallera Norton 360 med hjälp av avinstallationsverktyget NRT, och därefter installera programmet på nytt. Kör först Budump.exe, som sparar dina kontoinställningar (vilket är viktigt om du använder säkerhetskopiering online). Här är en länk till det verktyget:
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/n
360/buDump.exeDubbelklicka
på ikonen när du har laddat ned programmet. Det tar inte lång tid att köra.Därefter kan du avinstallera programmet med NRT:1. Ladda ned verktyget från http://www.symantec.com/nrt2. Dubbelklicka på NRT-ikonen3. Följ instruktionerna på skärmen. Det kan hända att datorn startar om en gång. Du kan nu installera om Norton 360. Ladda ned produkten härifrån:
http://liveupdate.symantec.com/upgrade/N360S200SW
.exe

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.
Med vänliga hälsningar,
Peter
Norton Forum Assist Team

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter