• 5 svar
Datorna är seg.
2007-04-03 kl 13:24

avst är inte orsaken, däremot har du rätt så många program som startar med windows (alla 04 i loggen)

jag tror att du har en bärbar men om du inte har det så lossa kåpan och försök lokalisera ljudet (antagligen är det en fläkt eller hårdisken som låter). man kan även lägga handen på och känna. är det mekaniska ljud från disken så kan den hålla i 6 mån eller en vecka, typ.

2007-04-04 kl 01:13

ja om det är mekaniska ljud typ kling-klang, hur man lättast listar ut det med en bärbar vet inte jag.
hur länge har du haft datorn?

du kan bara använda datorn, det finns inget man kan påverka utom att försöka hålla ner temperaturen men med en bärbar finns det väl inget man kan göra. har aldrig ägt någon

start >kör >skriv: msconfig >ok >enter.
välj fliken autostart.

för att veta vilka program/processer som du kan inaktivera där så sök på exefilerna i google. synaptics och avast bör du def inte "ta bort" men sånt som itunes helper behöver ju inte starta med windows. vissa programikoner du ser vid klockan kan du säkert öppna och leta upp en inställning där det är förbockat "starta med windows"

sen så använder du väl windows brandvägg, kom ihåg att den skyddar bra/bara åt ett håll, inkommade.

2007-04-04 kl 17:39

är du säker på att det inte är fläkten spm låter då?

vet inget om routrar men en normal brandvägg frågar ju efter att du tex installerat winzip om den ska tillåta winzip.exe få tillgång till internet, alltså utgående.
nu finns det ju kanske andra tillfällen då man tror att man klickar på en ok fil man fått eller hämtat som instället kan va en trojan

2007-04-04 kl 21:16

du behöver inte göra nåt om du är säker på att du inte hämtar suspekta filer och klickar på dom.

är du inte så borde du fundera på att byta till en annan brandvägg men då kan det bli nya "problem", om man inte förstår brandväggen.
sygate 5.6 är en väldigt enkel och tar lite minne, det enda problemet jag hade med den va att den kunde starta väldigt långsamt ibland, då fick man installera om den (om man nu inte va nöjd)

annars kan jag rekommendera sunbelt/kerio brandväggen, 4.3.744 tror jag den heter

2007-04-04 kl 21:51

http://www.filehippo.com/software/firewalls/

• 5 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter