Vilken drivrutin? / av Ailish

• 4 svar
Vilken drivrutin?
2010-02-26 kl 07:20

Jag har haft väldiga problem med min dator, sedan Avast tog bort filer som uppenbarligen inte kunde tas upp. Har lyckats att hjälpligt få igång den igen, men får ett felmeddelande när jag startar datorn att det saknas filer till videostyrenhet VGA-kompatibel och jag märker det själv också när jag spelar spel.
Jag har NVIDIA nForce2 AGP och jag hittar inte drivrutiner till den serien på NVIDIAs hemsida, säkert pga att det är en gammal serie. Finns drivrutiner på t.ex. sajten "Found your driver", men vilken är rätt? Vill inte sabba datorn ännu mer...
Internetuppkopplingen fungerar inte heller, så jag kan inte checka o hämta drivrutiner via någon driver robot o nätet, utan får ladda ner via den här andra datorn o föra över till problemdatorn.

2010-02-26 kl 14:42

Vilken Windowsversion har du? Det är möjligt att drivrutinen till grafikkortet finns på Windows installationsskiva.
Är TCP/IP-protokollet installerat? Vad ger kommandot: ipconfig /all?

2010-02-27 kl 21:47

Jag har windows xp pro. Ljudet fungerade t.ex. inte heller, var i kontakt med nvidia support som hjälpte mig hitta rätt drivrutiner. Trots detta så gjorde det ingen skillnad, så jag bestämde mig för att göra något drastiskt, jag avinstallerade sp3, så nu går den på sp1. Jag vet att många har haft mycket problem med sina datorer efter att ha installerat sp3, så därför tänkte jag att okej! och japp, ljudet fungerade och datorn i allmänhet fungerar bättre (men allt är relativt... ). Fortfarande kvarstår att drivrutiner fattas eller hittas inte till videostyrenheten och det går heller inte att göra en internetuppkoppling eller nätverkskonfiguration. Jag tänkte ominstallera sp2, men det funkar inte heller, eftersom vissa grundläggande drivrutiner fattas - moment 22 :(

2010-02-27 kl 21:55

Jag har ingen skiva, programmen var installerade när jag fick datorn, det är en gammal dator. Kunde inte läsa kommandot du föreslog. Den andra frågan vet jag inte, har väl lite koll, men är inte jättehaj - så hur ska jag kolla det? När jag tittar på systemet så är det just videostyrenheten som inte fungerar.

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter