Problem Mobile Intel Express Chipset Chipset Family 945/965 / av Wirus

• 2 svar
Problem Mobile Intel Express Chipset Chipset Family 945/965
2011-05-02 kl 13:09

Hej!

Har installerat om en dator åt min kusin (Acer Aspire) och fick ett felmeddelande på grafiken som lyder "This device cannot find enough free resources that it can use. If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system. (Code 12)".

Här om veckan när jag uppdaterade drivrutinerna på min Asus EEE PC hände samma sak och man kommer bara åt den lågupplösta inbyggda drivrutinen i Windows.

Har prövat alla möjliga lösningar, olika BIOS-versioner, avinstallation i felsäkert läge etc etc men nu hittar jag inga fler lösningar att pröva.

Om nån kan hjälpa mig med detta vore det superduperuppskattat!

2011-05-02 kl 22:56

Hej!

Du skriver inte vilket operativsystem du installerat.
Om jag antar att det är Windows kan du behöva komplettera med drivrutinerna för chipsetet. Du skriver inte om du installerat dem eller ej.

Ibland hat datortillverkarna drivrutinerna på deras hemsidor. Oftast är de redan gamla när de läggs ut. Jag brukar hämta drivrutiner på de olika kretstillverkarnas hemsidor i första hand, om det går. I ditt fall skulle jag föreslå att du besöker Intels hemsida och hämtar drivrutiner till det OS du installerat.

Länken får du här (hoppas den fungerar):

http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx
?lang=eng&ProductFamily=Chipsets&ProductLine=Chipse
t+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Chipset+Soft
ware+Installation+Utility&ProdId=816&OSVersion=Wind
ows+7%2c+64-bit*

Vänligast
Åge

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter