No Signal Input vid inkoppling i grafikkortet / av BsOd

• 2 svar
No Signal Input vid inkoppling i grafikkortet
2009-07-13 kl 21:38

Hej!
Jag har för närvarande ett väldigt eneverande problem med min dator. Nämligen att jag ej får någon bild längre när skärmen sitter i grafikkortet. Detta hände över en natt för några veckor sedan. Kvällen innan fungerade allt som det skulle och jag stängde av datorn som vanligt vid läggdags. På morgonen när jag satte igång den igen så fick jag enbart "No signal Input" visat för mig på skärmen. Det som jag har gjort i felsökningssyfte efter detta är:
1) Jag har testat skärmen och kabeln genom att koppla dessa till min bärbara dator och då fick jag bild på skärmen.
2) Jag har testat att koppla skärmen till moderkortets VGA-port och då får jag även bild.
3) Jag har skickat in mitt grafikkort till Komplett.se som testat det och där ej funnit något fel på kortet.
Nu känns det nästan som att det är moderkortet som krånglar. Eller vad tror ni? en annan sak som jag har blivit varse om i Enhetshanteraren efter att jag nu satt tillbaka grafikkortet i datorn är att jag har två enheter med problem. En är ett "Standard VGA-bildskärmskort" som ger felmeddelande: "Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)". Det andra är en okänd enhet som jag antar är mitt grafikkort och jag har då testat att installera drivrutinen för mitt grafikkort för denna enhet och den godtar detta endast till enhetsnamnet "NVIDIA GeForce 8500GT" men så får jag felmeddelande "Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)". Jag har försökt att uppgradera drivrutinen till kortet men jag får ändå samma fel.
Är det månne någon som har någon idé om vad problemet kan tänkas vara? Jag är tacksam för alla tips!

2009-07-29 kl 00:27

Det låter som att ditt moderkort inte kopplat bort det integrerade grafikkortet när du sätter i ditt externa grafikkort.
Har du provat att gå in i BIOS och avaktivera det integrerade grafikkortet?

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter