Grafikkortsproblemet Hugo / av missxavier

• 3 svar
Grafikkortsproblemet Hugo
2009-04-19 kl 19:08

Hejsan!
Efter några återkommande flimmringar och meddelandet: vpu recover har nollställt grafikacceleratorn eftersom den inte svarar på grafikdrivrutinens kommandon" beslöt jag mig för att ominstallera windows xp, var ändå på tiden =)
Under installationen flimmrade bilden fortfarande då och då -.- och efter att ha fixat allt efter installationen dyker samma meddelande upp igen.. och ännu något senare kan jag knappt se nånting pga olikfärgade diagonala okända tecken.. startar om datan, vilket medför att inte enns bios ses innan windows dyker upp med samma mönster som innan.. Vad göra? Jag kan inte gå in i felsäkert läge, då jag inte ser bios och jag kan inte ändra på något i windows eftersom jag inte ser vad jag håller på med.. Har prövat det mesta..kollat damm.. tagit ut grafikkortet, satt in det igen.. Allt funkar ,, fläktar osv.. inga konstiga pip vid start bara det vanliga engångs pipet..Tilläggas bör att grafikkortet är snart 4 år gammalt och kanske dax att byta ut..har prövat med annan skärm, och andra kablar, men samma problem..Vääldigt tacksam för svar..

2009-04-20 kl 11:38

Hej , detta låter lite för avancerat för mig , men jag kom på ett tidigare problem i något forum .... kan du ta bort grafikkortet och starta upp i felsäkert läge för att se ifall datorn kommer igång med det inbyggda ( ska väl finnas ett sådant , tror jag ) .
MVH Kent

2009-04-20 kl 21:07

Nah den har inget int. grafikkort.. den är ett hemmabygge, men min bror som byggde den har kollat på den och är helt säker på att det är grafikkortet.. Nytt beställt, återkommer senare med uppdatering, kanske hjälp för folk i framtiden med samma problem =)

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter