dåliga ljudkort i netbooks? / av Beatsboy

• 5 svar
dåliga ljudkort i netbooks?
2009-11-22 kl 17:34

Hej!
Vad är det för kvalitet i ljudkorten på dagens netbooks? Jag ska spela upp musik via min förstärkare och undrar om det finns någon netbook med hyffsad kval på ljud, eller om jag måste köpa en separat DAC t.ex. Har bl.a. kollat på Acer Aspire One Pro A531H och Asus Eee PC 1008HA, men kan inte hitta någon spec. Ibland står det bara integrerat och ibland står det High Definition Audio, vilket inte säger så mycket. Tack på förhand.

2009-11-23 kl 14:27

I min Acer Aspire One A110 är ljudkortet Intel 8201G (IDH7 Family). Torde vara samma i alla versioner an Aspire One.
http://www.intel.com/Assets/PDF/specupdate/307014
.pdf

2009-11-24 kl 14:25

Tack för infon. Vet du hur det står sig i jämförelse med andra, t.e.x. om det är bättre eller sämre än i en enklare vanlig laptop och om det går att uppgradera?

2009-11-24 kl 18:28

Vad jag fick ur av Intels sidor så är det samma chip som används i de flesta av Intels moderkort. Så kvaliteten är den samma som på vanliga bärbara och desktops med Intel chipset. Så det borde fungera skapligt med en extern förstärkare och bra högtalare.

2009-12-03 kl 20:00

Jättestort tack. Nu ska jag gå och köpa mig en Asus seashell!

• 5 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter