Byte av grafikkort, No signal detected! / av Xztazy

• 7 svar
Byte av grafikkort, No signal detected!
2009-03-21 kl 17:34

Hade tidigare ett integrerat graffikort. Tog grafikkortet från min brorsas gamla dator, Satte in det i min. Nu får jag No signal detected när jag kopplar in skärmkabeln i datorn. Har provat koppla in sladden i inbyggda grafikkortet. Har även provat ett annat grafikkort men det blev no signal detected igen...

2009-03-21 kl 21:58

Har du avaktiverat det integrerade i BIOS? Installerat drivrutiner till det nya (i felsäkert läge)?

2009-03-21 kl 22:14

Hur ska jag kunna göra det när inget grafikkort får kontakt med skärmen?

2009-03-22 kl 12:43

Du måste först ta bort det nya kortet och ansluta skärmen till det integrerade. Starta i felsäkert läge och byt grafikkkortets drivrutin till standard VGA (stöds av alla grafikkort). Ta sedan bort det integrerade i enhetshanteraren. Stäng datorn och koppla ur den ur elnätet. Installera det nya kortet och anslut skärmen till det. Starta datorn och gå in i BIOS. Avaktivera det integrerade kortet.Spara ändringarna och boota till Windows i felsäkert läge. Installera kortets drivrutiner. Starta om.

2009-03-22 kl 14:01

Plockade bort nya kortet och startade med integrerade men den fick fortfarande ingen kontakt med skärmen :S

2009-04-01 kl 22:02

Då är frågan vad som hänt med din dator efter att du installerade det grafikkort som du satte i.
När du startar datorn, får du då ett pip (1 enda pip) efter några sekunder? Moderkortet ger ifrån sig ett pip (om du anslut den lilla högtalaren som sitter i chassit till moderkortet) om allt på moderkortet är detekterat som ok. Får du inget pip eller ett flertal pip efter att du startat datorn är det indikeringar på att något är fel på moderkorter eller enheter som är anslutna.
Går fläktar igång när du startar datorn?
Om du får ett pip vid start av datorn, har du kontrollerat att din anslutning till din skärm inte blivit skadad? Du kan har krökt ett stift i kontakten (om det rör sig om VGA eller DVI-anslutning) på kabeln och då får du ingen signal.
Har du provat med en annan skärm och annan kabel till skärmen?

2009-09-15 kl 21:23

Jag tror att du skal trycka på source knappen på din skarm, kan vara att den står på din andra anslutning på skarmen

• 7 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter