1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?
|
2009-03-21 kl 17:34
|
|
|
Hade tidigare ett integrerat graffikort. Tog grafikkortet från min brorsas gamla dator, Satte in det i min. Nu får jag No signal detected när jag kopplar in skärmkabeln i datorn. Har provat koppla in sladden i inbyggda grafikkortet. Har även provat ett annat grafikkort men det blev no signal detected igen... |
|
|
2009-03-21 kl 21:58
|
|
|
Har du avaktiverat det integrerade i BIOS? Installerat drivrutiner till det nya (i felsäkert läge)? |
|
|
2009-03-21 kl 22:14
|
|
|
Hur ska jag kunna göra det när inget grafikkort får kontakt med skärmen? |
|
|
2009-03-22 kl 12:43
|
|
|
Du måste först ta bort det nya kortet och ansluta skärmen till det integrerade. Starta i felsäkert läge och byt grafikkkortets drivrutin till standard VGA (stöds av alla grafikkort). Ta sedan bort det integrerade i enhetshanteraren. Stäng datorn och koppla ur den ur elnätet. Installera det nya kortet och anslut skärmen till det. Starta datorn och gå in i BIOS. Avaktivera det integrerade kortet.Spara ändringarna och boota till Windows i felsäkert läge. Installera kortets drivrutiner. Starta om. |
|
|
2009-03-22 kl 14:01
|
|
|
Plockade bort nya kortet och startade med integrerade men den fick fortfarande ingen kontakt med skärmen :S |
|
|
2009-04-01 kl 22:02
|
|
|
Då är frågan vad som hänt med din dator efter att du installerade det grafikkort som du satte i. |
|
|
2009-09-15 kl 21:23
|
|
|
Jag tror att du skal trycka på source knappen på din skarm, kan vara att den står på din andra anslutning på skarmen |
|
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?