Virtuellt minne (Hjälp) / av joajo

• 5 svar
Virtuellt minne (Hjälp)
2008-09-12 kl 17:25

Varje dag kommer varningar om virtuellt minne."Windows- värdet för minsta virtuella minne är lågt: Det finns lite tillgängligtvirtuellt minne i systemet. Windows ökar storleken på den virtuella växlingsfilen. Medan åtgärden utförs kan minnesbegäranden för vissa program nekas."
Min data har 192 MB RAM minne. AMD DURON processor 700 MHz. Jag kör Windows XP Pro SP2. Hårdiskens utrymme 10 GB. Ledigt utrymme 5,7GB.
När går jag in på prestanda och den står att ursprunglig storlek 288, Maximal 576. Kan jag något att förändra?

2008-09-12 kl 17:59

Hej, Du kan prova med att låta windows sköta automatiskt växlingsfilen .
så prova bocka i rutan " låt systemet sköta väx. fil" under prestanda/inställningar .
I bästa fall kan datorn fungera något bättre, ..... kan du få tag i mer RAM minne billigt
någonstans så vore det det bästa i ditt fall .
MVH Kent

2008-10-17 kl 17:37

minsta ska vara 192 x 1.5 = 288 sen tar du 288 x 3 = 864 (max)
om jag minns rätt..
sen har du flera hårdiskar kan du ju lägga ut minne på dom å.

2008-10-17 kl 18:43

Bäst fungerar det med fast storlek (= max). Med variabel storlek på växlingsfilen kan de bli problem då Filstorleken skall ökas och det inte finns ledigt utrymme efter filen. Då måste Windows först flytta filer så att ett tillräckligt stort sammanhängande ledigt område för växlingsfilen skapas.

2008-10-18 kl 14:30

Jag håller med om att mer internminne (RAM) är det bästa valet. Windows XP kräver minst 256MB minne för att flyta någorlunda smärtfritt. 512MB är ett klart lyft och 1GB är ypperligt för Windows XP.192MB internminne är inte mycket att hurra för (sannolikt 128MB plus 64MB). Om sedan grafiken tar en del av minnet (om det är delat) blir det ännu segare.

• 5 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Regler för PCHemma.se

2 kommentarer

CBA: VILL KUNNA UPPGRADERA FRÅN WINDOWS XP TILL WINDOWS VISTA

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Nyhetsbrevet Uppsnappat

Uppsnappat har i över tio år levererat de senaste IT-nyheterna till tiotusentals läsare. Som prenumerant får du nyhetsbrevet varje tisdag och torsdag.
Uppsnappat är helt gratis, så varför inte teckna en prenumeration redan idag?