Uppgraderingshjälp... / av FJohan

• 4 svar
Uppgraderingshjälp...
2011-07-25 kl 19:39

Tar gärna emot tips för uppgradering av denna dator som jag tycker fungerar bra förutom att den är slö i uppstart och i start av vissa program.

Det är HP Pavilion A6110
AMD 64 Athlon processor 3800+ 2,4 GHz
Windows Vista
Två Hårdiskar 250 resp 500 GB
4 GB Ram
Grafikkort: NVIDIA GeForce 210

2011-07-25 kl 23:39

Hej,
Om det är så att du har en AMD Athlon 64 3800+ -CPU finns det inte så mycket att välja på än att byta moderkort, CPU och minnen. Du har en gammal CPU med AMDs sockel 939 och du har inget du kan byta upp dig till med den sockeln.
I ditt fall är det bättre att köpa en ny eller byta ut i princip allt.
Vill du ha hjälp med att plocka ihop lite delar kan jag hjälpa dig. För att kunna ge dig adekvat hjälp behöver jag veta vad du är beredd att betala samt vad du skall använda datorn till i huvudsak (spel, film/bildredigering m.m.).
Vänligast
Åge

2011-07-26 kl 08:41

Hej!

Tack för svar! Misstänkte detta.. Skulle ett alternativ vara att skaffa en sk, SSD hårddisk?
Annars om jag byter ut allt eller köper ny tänker jag mig en budget på 3-4000 kr. Jag använder datorn mest till surf och ett och annat strategispel typ Total war serien, men inga direkta aktionspel.

mvh

Johan

2011-07-26 kl 15:32

Hej!

En SSD kommer enbart att göra starten av din dator något snabbare. Tyvärr kommer CPUn att vara en flaskhals för en SSD. Jag tycker att det är bortkastade pengar.
3000-4000 kronor, är det med eller utan OS?

Vänligast
Åge

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Logga in som administratör

1 kommentar

Markus: Hur gör jag om man har glömt vad man tog för första lösenord till proffesional?

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter