Problem med extern hårddisk. Datorn hittar inte vid start. / av Dajjmen

• 3 svar
Problem med extern hårddisk. Datorn hittar inte vid start.
2010-02-16 kl 20:39

Hej. Jag har en extern hårddisk vid märke Trekstor maxi g.u. Har installerat om windows 7 och nu startar inte hårdisken när datorn startar, som den gjorde innan. vad kan vara fel?mvh Dajjmen

2010-02-16 kl 21:42

Startar hårddisken inte alls, dvs snurrar disken?
Om hårddisken startar och du kan se enheten så testa om du kan använda utforskaren för att öppna disken. Om så är fallet så har filsystemet troligtvis blivit korrupt. Detta kan du åtgärda genom att testa några olika diskpartitions verktyg.
ex:
Hard_Drive_Tools_AIO
Partition_Magic_8_Full
Jag hade detta problem för några år sedan, men då hittade jag verktygen Hard_Drive_Tools_AIO som hjälpte mig att fixa filsystemet.

Om du läger upp din mail så skulle jag kunna ge dig filen som fungerade för mig. Detta förutsätter att du har samma fel som mig. Har en kompis som råkade ut för samma problem, och då löste filen HardDrive.exe detta. Om du har samma typ av problem med att öppna enheten lägg upp din mail så skickar jag dig filen.
Hör av dig om det är något, eller om du inte kan fixa problemet.

2010-02-16 kl 22:01

Hej. Den ligger typ i väntläga och lyser rött, den ska bli blå när den funkar som den ska. När jag startat datorn så kommer det upp en liten flik från windows där det står att den inte känner igen USBn. Men om jag stänger av den externa HDD och sätter på den igen så hittar datorn den direkt. Min mail är Maccan88@hotmail.com

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Reparera Thunderbird

1 kommentar

lionheart: Använd sedan Mozbackup för backup och restore.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Nyhetsbrevet Uppsnappat

Uppsnappat har i över tio år levererat de senaste IT-nyheterna till tiotusentals läsare. Som prenumerant får du nyhetsbrevet varje tisdag och torsdag.
Uppsnappat är helt gratis, så varför inte teckna en prenumeration redan idag?