HP Pavilion dv 6000 startar inte / av ljon

• 2 svar
HP Pavilion dv 6000 startar inte
2009-02-11 kl 17:27

Datorn vill inte starta. Nar jag trycker pa startknappen efter 2 secunder slocknar allting. Nar jag startar ca 14 gnr, da hor jag att flakten gar, CD lasaren knorrar till, men ingenting syns pa skarmen.
Nu har jag plockat ut HD n och ett av minnerna, och da fick jag fram HP logot inte mer. Nu har jag lagt tillbaka allting, men den vagrar att starta. Flakten gar CD kontroll ok, men kan inte starta eller komma in i Bios.
Vad kan det vara for fel? Ganska besviken for datorn ar bara 1.5 ar gammal.
Tacksam for hjalp

2009-02-15 kl 23:30

Är grafikkortet integrerat på moderkortet? Om så är fallet, plocka bort alla hårddiskar, optiska enheter (DVD/CD), floppydisk, minnen och allt annat som sitter på moderkortet. Låt endast moderkort och nätaggregat vara anslutna.Starta datorn nu och se om du kan komma in i BIOS. Möjligtvis måste du ha en minnesmodul på moderkortet. Om grafikkortet inte är integrerat, låt kortet vara kvar på moderkortet men plocka bort alla annat.Startar inte datorn i alla fall kan du ha fel på din CPU. Har du kontrollerat att fläkten till CPUn snurrar (om den har en sådan)? Snurrar inte fläkten blir CPUn överhettad inom 1-3 minuter. När den är för varm tar det tid innan den ger liv från sig igen.Har du tillgång till annat nätaggregat, prova det på ditt moderkort. har du tillgång till annat moderkort, prova ditt nätaggregat på detta. När du jobbar med din dator, se till att använda ESD-skydd så du inte skadar dina enheter genom elektrostatiska urladdningar!

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Synkronisera med Outlook

4 kommentarer

Acke: Jag skulle gissa att ett annat alternativ (som ligger utanför de angivna ramarna om telefon) är att använda en HTC och deras programvara HTC Sync (http://www.htc.com/se/software/htc-sync-manager/)

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Nyhetsbrevet Uppsnappat

Uppsnappat har i över tio år levererat de senaste IT-nyheterna till tiotusentals läsare. Som prenumerant får du nyhetsbrevet varje tisdag och torsdag.
Uppsnappat är helt gratis, så varför inte teckna en prenumeration redan idag?