• 2 svar
batteri
2011-07-07 kl 23:27

Hej, min bärbara ASUS som är 3 år vägrar att ladda mitt batteri och %-en sjunker då och då; just nu nere i 49%; jag måste hela tiden ansluta till vägguttag för att den skall fungera men batteribilden visar sjunkande % fast återstående batteritid hela tiden står på 10 timmar 02 minuter;

har fått en annan adapter pga förväxling av datorer; kan det vara så enkelt att det beror på den?

hoppas på svar (innan %-en når 0......)

2011-07-08 kl 11:13

Hej,

Vet du om specifikationerna på den nätadapter du har nu är likvärdiga de som din egna har?
Om din dator fungerar med nätadaptern bör också batteriet laddas. Det kan dock vara så att batteriladdningskretsarna inte fungerar normalt om nätaggregatet är för klent. Det kan innebär att spänningen sjunker till en nivå som är strax under vad batteriladdningskretsarna kräver p.g.a. av datorn belastar aggregatet för mycket.

Vad du kan göra är att stänga av datorn och låta nätaggregatet sitta i. Om batteriet laddas då är aggregatet för klent. Vänta dock i ett par timmar innan du startar datorn för att kontrollera laddstatusen.

Du kan också ha fått ett fel på datorn och/eller batteripacken som gör att den inte längre laddas.
Vänligast
Åge

• 2 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter