Varför är det så slött?!?!?!?! / av roobarb

• 4 svar
Varför är det så slött?!?!?!?!
2005-01-29 kl 23:43

Jag tycker att mitt bredband är så slött, om man kollar mitt nummer på deras hemsida står det att man kan ha 8mbits och det är det jag har, men när jag laddar hem något brukar det gå i runt 50KiB/s medans min kusins hastighet är runt 80KiB/s. OBS han har 0,5mbit från spray. Dessutom, jag har router så internet går till tre datorer, och när jag skickar en musikfil till en polare så laggar onlinespel för de andra 2 datorerna när jag skickar. lagget är där även när jag är inne på dc++. Så vet någon hur och vad jag ska göra för att fixa detta? OBS det laggar inte när jag inte är inne på dc eller msn (skickar filer via msn)

2005-01-30 kl 02:18

vicket bredband har du då ? jag vet av andra polare att comhems skit som har 8 mbit inte pallar med mkt. delar du desutom internet med 3 andra dator och göra massa saker så kan de lagga. Jag menar de finns alltid flaskar halsar så allt är beroende på hur belastad just din lina är... De finns inte så mkt lösningar till detta utan du kan ju ringa din bredbands operatör för mer information varför just du har för lite bandbredd.

2005-01-30 kl 04:26

ta hem ett progg som heter tptest, det hittar du om du googlar på det o det är gratis. kör ett standard test på det så kan du kolla vad du har för hastighet.

2005-01-30 kl 13:58

Jag har tiscali basic enl. Tiscali ska det vara 8mbits hos mig för att jag bor nära. Jag har testat tptest, och det visar att det går inte alls så snabbt..

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter