Skycom Umeå, peering problem, kass support! / av Bergarn

• 1 svar
Skycom Umeå, peering problem, kass support!
2007-01-24 kl 12:02

Jag undrar vad ett företag egentligen har för skyldigheter när det gäller peering.
Kan inte så mkt om det , men jag vet att det har något att göra med förbindelse mellan olika nät. Nån som kan länka till nån bra sida (svensk helst) som förklarar peering så är det välkommet.

Jag ringer supporten, och teknikern ringer upp efter 2 dar (snabbast). Jag förklarar mitt problem, att min ping är jätteostabil mot de flesta svenska servrar (går mellan 15 och 150) och räknar upp lite tracert värden. Eftersom problemet inte fanns förut så undrar jag vad det kan bero på och han säger att det troligtvis är peering, och att jag ska skicka lite pingplotter loggar. Sen lägger han på. "jaha, det va frukten av de två dagarna av väntan" tänkte jag.

Jag skickar mina loggar och han skriver att det är peeringen det beror på och att det inte går att göra nått. ( Känns som om han tog mina klagomål personligt eftersom han är så kort i sina mail, eller också skiter han i det hela)

När han konstaterat att han va lite väl kort i första mailet, skickar han ett till och vill skjuta över problemet på BBB (servrarna jag skickade tracert på råkade ha BBB som isp) och säger att jag ska kontakta dom.

Är det verkligen meningen att jag ska ha en så pass ostabil ping när jag lirar spel att det knappt är möjligt att spela? Har dom inga som helst skyldigheter att se till att det fungerar mellan näten? För att citera sverker "Ä' DE SÅ?"

/ Bergarn

• 1 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter