Knapp el. ikon som man enkelt kan sänga av nätet med. / av Damage

• 4 svar
Knapp el. ikon som man enkelt kan sänga av nätet med.
2008-04-12 kl 21:19

Tja!
Jag sitter på fiberlan och är konstant uppkopplad så fort datorn står på och det gör den nästan alltid men det känns onödigt då man bombas utifrån av en massa skit som spyware och annat.
Finns det nåt sätt man kan göra för att kunna stänga av och slå på nätet enkelt som en liten ikon eller nåt då man behöver gå ut på nätet. Så man själv kan bestämma om man ska vara connectad eller inte. Nån som har nån liten idé kanske!?!?

2008-04-14 kl 10:26

Hallå
Enklaste sättet jag kommer på om man inte har flera datorer är ju att ha en mjukvarubrandvägg på datorn så man kan välja om man vill stänga av all trafik eller inte (Block All).

//Daniel

2008-04-14 kl 10:39

Nu sitter jag på engelsk XP, men du hittar nog vad jag menar.
I kontrollpanelen går du på network connections, där dubbelklickar du på den "connection" du har. Klicka sedan på knappen Properties, bockasedan för "show icon in notification area when connected, klicka Ok.
Nu får du en ikon, nere vid klockan, när du vill stänga av högerklickar du på ikonen och väljer disable. Vill du köra igång det igen, högerklicka och välj Enable.

mvh
mankan
[url=http://www.mankans.com]mankans.com[/url]

2008-04-20 kl 20:17

Ah just det, det är ju enklaste sättet, ibland pågår det vägarbeten så man inte riktigt kommer fram när man tänker ;)

//Daniel

• 4 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter