Hittar inte telias ip nummer! / av Damage

• 3 svar
Hittar inte telias ip nummer!
2008-04-10 kl 22:16

Tjena alla!
Jag har telias fiberlan och det fungerar bra när det fungerar men nu är det så att det inte gör det. Har givetvis satt support på det och dom jobbar för fullt men jag tror inte på deras hjälp.
Min dator har win XP pro och är connectad direkt i väggen med kabel. Zonealarm är installerat som brandvägg. Men jag kan inte få telias ipnummer till min dator så den tilldelar sig själv ett då som börjar med 169... givetvis kommer jag inte ut på nätet med det för jag behöver ju telias som börjar med 90... jag har provat att gå in i cmd och kört release och renew men det går inte. samma svar hela tiden(no connectivity) ni vet. Vad kan vara fel, vad ska göras i väntan på att telia ska fixa det hela???????? Jag har heller ingen router. jag har provat med en annan dator och det är samma svar. snälla nån?????

2008-04-11 kl 10:11

Av din beskrivning på problemet verkar det som om Telias DHCP-server inte fungerar eller att förbindelsen till den är bruten. Tyvärr är det ingenting du kan göra utom felanmälan.

Om du vet vilket IP-nummer du senast haft samt IP-nummer för gateway och DNS så kan det fungera om du ställer in dem manuellt. Förutsättningrn är att IP-numret inte lånats åt någon annan.

2008-04-12 kl 21:14

Tack för ditt snabba svar.
nu verkar telias support fått ordning på det men det enda jag fick var ett sms som talade om att min felrapport var skriven... men men nu fungerar det i alla fall...

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter