Dålig hastighet / av Bejgen

• 5 svar
Dålig hastighet
2007-04-07 kl 16:59

Jag har Telia ADSL 8 Mbit. Mitt problem är att jag inte alls kommer upp i den hastighet jag gjorde för ett tag sedan. Det är ganska irriterande, speciellt när man spelar spel, vilket jag gör ganska mycket. När jag gör ett bandbreddstest kommer jag bara upp i 2,95 Mbit, i oktober kom jag upp i 6,80 Mbit.
Jag är ansluten till ett trådlöst nätverk, men jag tror inte det har något med det att göra, jag har haft en del problem med anslutningen till nätverket, men nu är signalstryrkan utmärkt.
Någon som har någon aning om vad det kan bero på?

Mvh Adam

2007-04-07 kl 20:42

Jag råkade ut för nästa exakt samma sak för några veckor sedan. Ringde telia support som konstaterade att mitt modem endast svarade med hastigheten av 3 Mbit. Trolig orsak defekt modem enligt support. Nytt modem löste också problemet!

2008-02-16 kl 00:03

Har nyligen uppgraderat till Telia 8Mbit, fin ping och får ut ~6+ även om jag bor på landet.

On topic:
Kan mycket väl vara det trådlösa/routern, testa med kabel och utan och kolla vad du får @ bredbandskollen.se.

2008-02-16 kl 12:32

Du ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG testa över ett trålöst tjoller utan bara via trådat dito. Även om signalstyrakn är okej så innebär inte det att signalen är det. Testa direktkopplat och se vilket res. du får. Är det fortfarande kasst får du surra med "Felia" igen....

2008-02-17 kl 18:59

Hej Bejgen!
Du bör ligga på 6-7 Mbit, vilket får anses som godkänt. Att komma upp till 8 eller mer är nåt man inte gör idag, eftersom man tränger ihop allt fler användare på stationerna. Men under 3 är förstås inte godtagbart, då måste du ta ett snack med Telia.

• 5 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter