• 3 svar
Bredband2
2008-12-26 kl 12:24

Hej jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av bredband2 (statsnät)

2008-12-29 kl 09:48

Har haft Bredband2 (SkyCom) sedan april och upplevt både ris och ros. När man äntligen kommer fram till supporten är den ganska bra. Men den utlovade hastigheten på 100 mbit/s har pendlat mellan 7 och 49 mbit så där är det inte godkänt. Deras e-post har fungerat bra, så var det inte för hastigheten skulle betyget bli mycket högt.

2008-12-29 kl 12:48

Jag undrade bara för att när man ringer till dom så blir man bara bortkopplad hela tiden och eftersom jag fick reda på att dom bytt till bankgiro (75kr) och så har dom en väldigt hög fatureringsavgift (39kr) och det kräver ju autogiro för att det ska bli billigare än tex Telia, för Telia svarar i alla fall i telefon och man törs ju inte anförtro en operatör autogiro som inte svarar i telefon om något skulle bli galet så att man måste säga upp bredbandet och det inte går att göra det så kan dom fortsätta att ta betalt utan att man kan göra något åt det, hastigheten är ju den samma oavsett vilken operatör jag har för det är ju Telias nät och den ligger på mellan 72 - 92 mbit (100/10).
Men jag har mailat bredband2 att jag vill bruka ånger rätten och säga upp bredbandet med dom, därför undrar jag om någon här har några erfarenheter av detta, det verkar ju inte som dom svarar på mail heller.
Om man kalkylerar med risker och problem så verkar Telias bredband vara ca 15 kr billigare i månaden än bredband2.

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter