Hej!
Jag har ett problem som jag inte riktigt förstår.
Helt plötsligt en vacker dag kunde inte min vän starta upp sin dator (windows vista) När jag började hjälpa han med detta antog jag att det hade något med grafikkortet att göra då allt går igång i datorn förutom att man inte ser något på skärmen. Dvs fläktar går igång, lampor lyser osv. När inte detta funkade började jag fundera på hårddisken, jag kopplade denna hårddisk till en av mina datorer och försökte öppna upp VISTA på min dator, detta gick inte. (såg endast loggan sedan kom den inte längre) Efter detta startade jag windows xp via min dator men hade hans disk inkopplad, nu fick jag kontakt med disken och förde över alla hans filer till en extern hårddisk, vi kom fram till att han skulle använda min dator istället då jag utgick ifrån att moderkortet eller något annat var trasigt på hans men nu kommer det konstiga:
Efter han senare stängde av min dator för att sen slå på den igen gör den PRECIS SAMMA SAK! Fläktar går igång, lampor lyser men inte mer än så, inget kommer upp på skärmen. Jag har provat att försöka läsa från två olika diskar som finns i min dator. En med Windows 7 och en med XP utan framgång.
MIn tanke nu är att åka dit med en tredje dator som jag får köra Ubuntu på, koppla in hans hårddisk till den och försöka rensa för att sedan koppla tillbaka den samtidigt som jag startar upp med hans Windows vista skiva men jag har ingen aning om detta kommer fungera.
Hoppas ni förstår min felbeskrivning och kan ge mig något tips för jag vägrar tro att både hans OCH min dator har gått sönder hårdvarumässigt.