Norman antivirus hänger sig / av Tily

• 5 svar
Norman antivirus hänger sig
2009-10-28 kl 09:47

När jag genomsöker datorn med Norman Security Suite hänger programmet sig mitt i sökningen. Det händer alltid på samma ställe, vid genomsökning av katalogen
c:\Användare\....(namn)\AppData\Local\VirtualStore\
Windows\SoftwareDistribution\..
..Download\15d05090e6f876555f2419af621dda9f\
Jag får ett felmeddelande om att NVC On-deman Scanner har slutat att fungera och att programmet stängs och att jag kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet.
Sedan är det bara att stänga ner programmet, någon lösning på problemet meddelas förstås inte.
Är det någon som vet vad det är för katalog? Vad ska jag göra? Det känns inte tryggt att använda internet om jag inte kan genomföra viruskontroller.
Tacksam för all hjälp!
Tily

2009-10-28 kl 15:06

det är lite att säga då jag inte ser namnet på den sista mappen/hela sökvägen. du kan ju även se vad det är för filer i den mappen men jag tror att detta är ok.
det är ju möjligt att dessa filer inte kan öppnas och då blir det nåt problem med norman

2009-10-28 kl 15:50

har nu ändrat lite så att hela sökvägen syns
/Tily

2009-10-28 kl 17:29

kan du högerklicka på mappen 15d05090e6f876555f2419af621dda9f och göra en zip eller rar fil en den. efter det så kan du skicka upp den filen till fuskbugg så man kan se vad som finns i den (långsökt men du kan ju kolla så att inget privat finns i den). länken du får från fuskbugg postar du här.
http://fuskbugg.se/fuskbugg/?p=upload
jag tror att detta är en nedtankad uppdatering från MS men ordet virtualstore förbryllar mig lite. kanske är det relaterat vmware

2009-10-29 kl 23:39

Tack för ditt svar!
Det verkar som om problemet har löst sig. Jag laddade ner ett gratis virusprogram och testade att skanna genom hårddisken med det programmet. Det gick utan problem och när jag senare gjorde samma sak med Norman så fungerade även Norman. Så någonting "lossnade" någonstans...
Jag kollade lite på den mappen 15d05090e6f876555f2419af621dda9f och den innehåller över 20 tusen olika filer, både manifest-filer, MUM-filer och säkerhetskataloger (massor av microsoft-windows-servicepack-scavenger-packages.
..) samt ett antal xml-dokument, mycket möjligt att dessa har med windows uppdateringar att göra, så som du skriver.

• 5 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter