Min uppkoppling är konstig. / av ErnstB

• 3 svar
Min uppkoppling är konstig.
2010-05-29 kl 00:18

Hej!
Har mobilt bredband genom Telenor. Deras mjukvara gör att "mobile.exe" skuttar upp och ned i processlistan i enhetshanteraren. Det tycker jag verkar underligt.
Uppkopplingen stängs ned emellanåt och dessutom verkar datorn slö.
Kanske är det inget, men vill gärna ha synpunketr på vad som föranleder att det hoppar runt i processlistan hela tiden.
Jag har Norton och Malwarebytes men de hittar inget. Pandas "online sca"n fann vad den trodde var en trojan i: c:\windows\system32\oem\cleanup_mlp.cmd
Men jag har hört att det kan vara en sk. "false positive".

MVH
/Ernst B

2010-05-30 kl 08:17

Är du helt säker på att processen tillhör telenor så varför inte kontakta dom och beskriv dit problem.
Du skriver inte vilken hårdvara eller vilket operativ som du använder men har du vista eller win 7 och 3 gb minne så ska det räcka, ang slö dator

2010-06-01 kl 00:14

Du har naturligtvis rätt. Och retoriken därifrån (Telenor) är att det är fullkomligt normalt att processer skuttar upp och ned som speedade apor i processlistan. Jag har inga referenser till något liknande iaf.

Jag skall kontakta telefon supporten hos telenor när jag får tid, under tiden vill jag höra mig för från en oberoende.
Jag kör på en mini laptop med 4gb ram med win7 och dual core 1,33 Ghz :)
Har norton och malwarebytes (full) installerat.
Ska villigt erkänna att jag är lite luttrad när det gäller virus och trojaner så jag är lite på spänn.

Hoppas att det var behjälpligt :)

MVH
/Ernst

• 3 svar

Inte inloggad

Logga in Bli medlem

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas besökare

Test: HP Officejet 4500

1 kommentar

andy1n2: 695 kr är priset denna vecka i vår butik i lilla Köping

Forum

Detta innehåll är skapat av PC Hemmas medlemmar.

Tester

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Artikelkommentarer

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter